please click here...

Tuesday, November 23, 2010

sMs durjana!!

SMS ini memang sengaja ditulis dengan penulisan seorang lelaki. Ceritanya memperlihatkan bagaimana seorang muslimat di'rosak' dengan mudah hanya dengan kata-kata manis! Wahai sahabat-sahabatku... Moga Allah peliharamu daripada semua ini....

*****************************************************************
1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…

2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…

3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..

4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..

5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?
 
6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..

7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..

8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!

9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u....

10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..

11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..

12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..

13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..

14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni..  tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..

15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…

16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..

17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...

18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .

19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?



SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...


**************************************************************************

20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..

21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..

22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!

23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..

24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..

25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!

26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...

27.(terputus hubungan)
- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
- si lelaki mencari mangsa baru..
- dan kejadian terus berulang..


ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA INI... 
harap kita x tergolong dalam golongan ni...
p/s : adakah kita pernah menggunakan ayat-ayat diatas mahupun,terjerumus 
dengan ayat2 manis diatas....
urmmm,renung-renungkan dan ambil iktibar....







36 comments:

♥..cik_mas..♥ said...

ya Allah....

iDa said...

hurmmmpenh bce pasal 2...ciap ade video ag......memg dasar lelaki x btgjawab....xsuka laki cm 2..ya ALLAH,jauhkan kami dr lelaki seperti itu..kuatkan iman kami......

♥ Roshazzy Shag ♥ said...

Betul jugak apa yg Eiyda smp kan kat sini. Nice sharing dear ;)

Aliya Jaafar said...

tak terkata.. btw semua ni betul. moga2 rkan2,family kita tak terjebak.. amin..

NcekYus said...

ya betul..wanita ni suka dipuji dan dipujuk rayu, sometime ada jnis laki x suka memujuk n x pandai berkata manis, tapi pompuan tak suka laki yg x romantis, tp bila berlaku sebaliknya macam sms diatas la.. inilah jadinya.

persoalan - nak salah kan sp?
pandangan - diri sendiri yg perlu membuat keputusan..

just sharing n giving..:)

RiSha4ever said...

dh baca sblm ni... pandai sungguh si lelaki mengatur strategi dari awal untuk meruntuhkan iman seorang gadis... tapi, sesiapa pun yg berada di tempat gadis tersebut.. pasti tidak akan sedar akan niat sebenar si lelaki tu... dgn kata2nya yg mcm bagus2 je tu...

Halia Kentang @ Annpaan said...

ya allah.
jauh kn la sumua ini dr ku..

zuhalserious said...

howh! good article, beb!

Queen F said...

kita sebagai perempuan kena jaga diri betul-betul.. jgn mudah percaya pada lelaki.. nauzubillah, mintak jauh dari semua ni..

ain said...

mmg betul kata RiSha tp kalau sigadis punya jati diri berpegang teguh pd nilai halal haram dan dosa pahala Inyaallah dia akn dpt menepis segala godaan.Dan jgn lupa sifat malu itu separuh dari iman.Malu jga dpt menghalang diri dari terjerumus pada perkara2 negatif.

zmanja said...

nice entry...sbenarnya benda camni dh byk berlaku..pokok pangkal hati sendiri..samada kita nak terjebak atau tidak..tepok dada,sakit lah dada..hehehehe...elakkan maksiat jauhi penzinaan..slmt beramal!

Cempakamelati said...

wa ha pandai-pandai dia...sikit-sikit masuk jarum tu...bahaya ni....

Siti said...

termenung kejap baca..em tapi realitinya mmg maca tu la..sian kat perempuan tu..elok2 mak ayah jaga baik2 dah kene macam tu..hati2 ye wahai wanita2 sekalian. :)

nama saya NINA said...

nice entry...menarik...thx for the info..=)

jom bace cerita pasal ELYANA.ad VIDEO yang dilakonkan semula oleh ELYANA tentang PERCINTAAN mereka.BASED ON TRUE STORY.http://innit.nuffnang.com/view/575192/video-elyana

Miss Yaty said...

thanx eiyda sebab sharing ni.. kadang2 kita perasan melalui sms lah zina boleh jadi..
nauzubillah.

Pencacai Alim said...

stuju...stuju..

Far8 budak baik said...

nauzubillah huh sy penah buat gitu =(

piasara said...

Alhamdulillah..kan bagus kalau semua remaja berfikir dulu sebelum bertindak..akk ada ank remaja gak..sbgai ibu zmn ni..uhhh risau betul akk takut dia terpengaruh ngan hasutan yg tak elok.Setakat ni..Alhamdulillah.Doa seorang ibu smga anknya mnjadi soleh dn solehah..sampai ke syrga.AMIN!

CiK QiQi said...

nak bagi pnumbuk kat laki ni leh????

iZS said...

wink. Saya suke post ini :)

MIMIE AIZA said...

jauhkan kami dari lelaki durjana hendaknya.

shera haifa said...

jauhkan dari ku dr SMS sebegini..
pemusnah diri..
tp ann smua nie trletak d tngn kita juga..lau kita xnk smua nie xkn trjadi..renungkanlah

hans said...

nice entry

P/S : Aarif Rahman @ Aarif Lee :- Bruce Lee My Brother

aki.tilu said...

OMG ...

wan muhamad said...

salam, semua tu btol, tapi saya dah baca semua ni dulu, sebenarnya ia bukan meseg, memang betol ia ditulis oleh seorang lelaki, kerana pemilik kata2 ini juga adalah seorang lelaki, kata2 ini sebenarnya untuk menyedarkan kaum hawa supaya jgn mudah terpengaruh dengan pujuk rayu lelaki. nice blog

cik shabah said...

mintak dijauhkan,AMIN ;)

eh orang tua memang manja ke ?

Mohd Wakiyuddin Rosnan said...

terima kasih atas perkongsian ni.. jom sama2 beramal...

JuanYuan said...

pergh..best en3 ni
superb

Tyra Nylea said...

Sgt membuka minda... sgt appreciate sbb share entri ni...

Sca Ndx said...

hmm. nice entry. tapi pandai2 la pbwakan diri sndiri

caliph shuriken said...

part 1 ~ 19 cm best jaa..
bila msuk part 20 ~ 27 mmg azab ar...

alienelliz said...

thanks sharing..=)

zOeY zAu YaH said...

^__^

HonEyBuNNy said...

Mintak di jauhkan..........semua neh...amin..

nazierah roslan said...

blog awak dpt award dr sy. :)

http://nazierahroslanlahh.blogspot.com/2010/11/saya-dapat-award.html

.::: Princess MOMOY :::. said...

itu la permulaan ke zina...bahay sgt...

baca sambil derma...click sini...

TiNggAL kEsAn JaRi AnDa Di SiNi...tQ