please click here...

Sunday, May 13, 2018

Fitri Haris Juara Gema Gegar Vaganza Musim 2



Semalam telah berlangsungnya final Gema Gegar Vaganza musim 2 yang menobatkan Fitri Haris sebagai Juara. Dengan peratusan markah sebanyak 89.27 peratus, Fitri yang juga bekas anggota kumpulan nasyid UNIC telah membawakan lagu Zinnirah di segmen solo dan lagu Al-Nuraa..Yang 5..Yang 6.. di segmen battle bersama Adeep Nahar. Fitri telah memenangi hadiah berupa wang tunai sebanyak RM100,000 berserta trofi sumbangan Astro, penginapan layanan VIP di Dorsett Suite Hotel Kuala Lumpur dan kontrak digital radio bersama Raku bernilai sebanyak RM150,000.

Sementara itu, Naib Juara pula dimenangi oleh Adeep Nahar yang mengutip markah sebanyak 89 peratus telah membawakan lagu Sedetik Lebih di segmen solo. Adeep yang juga bekas anggota kumpulan The Fabulous Cat membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM30,000 berserta trofi sumbangan Astro dan penginapan eksklusif di Dorsett Residence Kuala Lumpur.

Tempat Ketiga : Awi Rafael, 79.6 peratus markah (Segmen Solo-Sandaran Hati, Segmen Battle-Pejamkan Mata), membawa pulang wang tunai sebanyak RM20,000.

Tempat Keempat : In-Team, 77.47 peratus markah (Segmen Solo-Rabiatul Adawiyah, Segmen Battle-Al-Haq Yang Satu), membawa pulang wang tunai sebanyak RM10,000.

Tempat Kelima : Heliza dan Hazwani Helmi, 76.2 peratus markah (Segmen Solo-Wassini, Segmen Battle-Pejamkan Mata), membawa pulang wang tunai sebanyak RM10,000.

Tempat Keenam : Brothers, 76.13 peratus markah (Segmen Solo-Mimpi Laila, Segmen Battle-Al-Haq Yang Satu), membawa pulang wang tunai sebanyak RM5,000.

Konsert akhir tersebut telah bersiaran di Dewan Sri Putra Bukit Jalil dan disiarkan secara langsung di Astro Oasis dan Maya HD. Fakhrul UNIC, Siti Nordiana dan Fikry Ibrahim ditugaskan sebagai pengacara pada malam tersebut. Manakala tugas juri pula disandang oleh Farihin Abdul Fattah, Oki Setiana Dewi dan juri undangan adalah Datuk M.Nasir.

Antara peserta kumpulan yang turut bertanding dan telah terkeluar pada minggu-minggu yang lepas ialah Devotees, Mestica, Rabithah, Fara Asyikin dan Ippo Hafiz.


p/s: wahh, tahniah sis ucapkan kepada Fitri Haris. Peserta favorite sis dari minggu pertama lagi..hihi.


 



8 comments:

iam.umifuzy said...

tahniah buat pemenang..

salam perkenalan dari umifuzy.com

Aryan azra said...

salam kenal dari akak..terima kasih sudi singgah blog akak, akak follow sini

Kak Wawa said...

Tahniah fitri..":)

Shafyqah Azahar said...

takpernah tengok progrsam ni, apapun tahniah pemenang

http://www.shfyqhazhr.com/

fifie feyca said...

singgah sni.. fitri haris :)

aff said...

wow fitri menang.. cayalah! hehehe

salam ramadhan awk :) .done follow sini

https://jajastollymolly.blogspot.com

Hans Hanis said...

tahniah kepada pemenang :)

Kak Wawa said...

tahniah..")

baca sambil derma...click sini...

Blogwalking List

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers