please click here...

Friday, January 7, 2011

..20 Cara Untuk Jadikan Roomate Anda Gila..


Pernah tak kekadang korang rasa bengang dengan roomate korang??mesti pernah kan?especially yang ada roomate yang tak sebulu dengan korang...ha,kat bawah nie ada cara nak buat roomate korang bengang balik dengan korang...;)

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor. 

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg" 

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak... dah merebak!" 

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ. 

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi..."

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, "Siot betul, kalah lagi" 

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...!". bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata "Eh, kau rupanya..." 

10. Kata kat roommate "Ada pesanan penting untuk kau". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik. 

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampung. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda. 

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang. 

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis. 

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tersebut. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd anda. 

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata "Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur. 

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. 
bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat. kalau boleh buat orang bace yassin sekali lagi bagus... bila die ingat anda betol2 mati cepat2 bangun tentu dia akn pengsan lebih dari 2 jam....

p/s : selamat mencuba...jangan korang
pulak jadi gila sudaa..hehe...;)





27 comments:

n@jwamz said...

hahahahaha klako:)

Kodet said...

yg last2 tu mcm da nk pekena gila2....

Entri Terkini :
Tips buat contest / Orang ramai join contest

iszieylyanziy said...

haha,,gila bebetol nnt

kelana fana said...

hikhikhik..tip2 yg da best in da world..like it! \(^0^)/

asfz lily said...

tinggal jejak disini :)

ammboi said...

hahahaha...
silap2 haribulan kita yang gila bebetul laks....

Firdaus Alim said...

Nak Buat la..hahah

popo said...

abih teruk nyer...silap2 yg buat nie yg giler..hahhahahaha

niesh™ said...

suka. haha. paling2 yang psl pisau tu. hahah.

zaty luvlianncezzz said...

mmg idea bernas gler ah.haha
x sia2 BW cni >.<

kahirie said...

memang jadi gila kot...

Hidayati said...

Hahahaha...adoi mak...part bungkus pakai kain kapan tu yang tak tahan. Sumpah.! Tak nak akak jadik room mate budak ni.

eiyda said...

najwams~ hehe

kodet~mmg nak pekena kaw2..;P

iszie,,~ ;P

kelana fana ~ try buat ek...;)

ammboi~last2 dua2 jadi gila...hehe

firdaus alim~ buat jgn xbuat yer

popo~ mmg dah gila sbb bengang dgn roomate tu...tu yg nak balas blk tu..biar sama2 gila...hehe

niesh~ try wat part tu ek...;)

zaty~ so,bW la sini slalu..hehe..;P

kahirie~ hampir2...;)

hidayati~ ala kak,jom la jdi roomate bdk nie...blum cuba blum tau...manala tau msk tg rambutan sesama ker??hehe...;P

Aizuddin Hanis said...

macam ade pengalaman jer?

miss_neeya said...

adehh..gle sekali..huahahaha

Zaiya said...

agak kejam skit la kan idea ni...

Miss El said...

hahahahaha. gile terus roomate tuh

Who is Luna? said...

terbaekkk...

misSbLurRy said...

cukup dgn aku tetibe menjerit dlm bilik...
sure roomate aku da gerun....
wakakkaka

iwan_dextrous said...

hihih....dua2 jdi gila nnt..hhaha


Dextrous cyber life

toyolkiut said...

TK klau dpt roomate cmni, mau lempang ia sekuat ati..
hehe..

Tulip said...

hahahaha...lawak
pernah bc nie dalam FB

yad'z said...

macam penah baca lah....
hurmm... tapi memang kelakar...

_luVy*dUcky_ said...

hahahah!lwk!

.::: Princess MOMOY :::. said...

haha....
mau kena ikat kat pokok de kerengga nih

Sebab Mengapa HARIMAU MALAYA Tidak Boleh Ditukar Kepada HARIMAU MALAYSIA !!

PERSONAL BUDGET PLANNER Terbaik Pilihan Momoy

Burp said...

hahahaha! bestnye! :D

aisyah bet ^^ said...

hahhaha bongoks gler ah..;d

baca sambil derma...click sini...

TiNggAL kEsAn JaRi AnDa Di SiNi...tQ